Kierownik referatu - Skarbnik gminy - Marzenna Olczak
Do zadań skarbnika należy :
1. Opracowywanie projektów rocznych i wieloletnich planów finansowych oraz
budżetów gminy.
2. Organizowanie i wykonywanie zadań określonych w aktach prawnych naczelnych
organów władzy i administracji państwowej, uchwał Rady Gminy i jej organów,
zarządzeń i decyzji Wójta gminy.
3. Przygotowywanie projektów aktów prawnych Wójta gminy oraz projektów
uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady Gminy i jej organy.
4. Załatwianie interpelacji i wniosków radnych, komisji rady oraz wniosków i
postulatów ludności.
5. Prowadzenie w ustalonym zakresie kontroli w Urzędzie Gminy i jednostkach
podporządkowanych Radzie Gminy.
6. Przygotowywanie dla potrzeb Wójta, rady - projektów, sprawozdań, ocen, analiz i
bieżących informacji z realizacji powierzonych zadań.
7. Realizowanie zadań z zakresu obronności kraju należących do referatu
finansowego.
8. Załatwianie skarg i wniosków skierowanych do Wójta gminy i referatu
finansowego.
9. Opracowywanie projektów budżetu gminy i szczegółowego podziału dochodów i
wydatków tego budżetu.
10.Nadzorowanie realizacji planów finansowych jednostek podporządkowanych
Radzie Gminy.
11.Zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonania budżetu gminy.
12.Czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej w poszczgólnych okresach i
oddziaływanie na zapewnienie odpowiedniej realizacji między realizacją
dochodów budżetowych i wydatków.
13.Dokonywanie okresowych analiz z wykonania budżetu i opracowywanie
stosownych materiałów dla potrzeb Rady Gminy i Wójta.
14.Prowadzenie kontroli działalności finansowej i gospodarczej powiązanej z
budżetem gminy.
15.Kontrolowanie gospodarki finansowej komitetów czynów społecznych.
16.Wykonywanie nadzoru inkasa podatków, opłat i innych należności od ludności,
kontrola powszechności opodatkowania.
17.Inicjowanie podejmowania przez radę uchwał w sprawie wprowadzenia lub
ustalenia wysokości niektórych podatków i opłat.
18.Prowadzenie spraw związanych z naruszeniem dyscypliny budżetowej.
19.Opracowywanie sprawozdawczości budżetowej, w tym sprawozdań
statystycznych.
20.Opracowywanie propozycji możliwości wprowadzenia opłat administracyjnych za
czynności urzędowe jeżeli czynności te nie są objęte przepisami o opłacie
skarbowej oraz określenie formy i terminu poboru tej opłaty.
21.Wnioskowanie o tworzenie wspólnych funduszy terenowych, opracowywanie
projektu planu finansowego i administrowanie środkami gminnego funduszu
ochrony środowiska, zgodnie z
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Wiktor Trzeciak
- Data udostępnienia w BIP: 2004-08-24 10:52:35
- Informacja zaktualizowana przez: Wiktor Trzeciak
- Data ostatniej aktualizacji: 2014-12-11 13:02:25
- Liczba odsłon: 1076
- Historia dokumentu: